Navigatie
Recente berichten
- » Geldigheid algemene voorwaarden
- » Word lid van een netwerkclub
- » Intellectueel eigendom beschermen
- » De juiste rechtsvorm kiezen
- » Help! Ik heb een dagvaarding ontvangen, wat nu?
- » Leer uw debiteuren herkennen!
- » Ontbinden van een overeenkomst
- » WELKOM + disclaimer
- » Algemene voorwaarden
- » Algemene voorwaarden kopiëren en plakken?
Wanneer geef je een zaak uit handen?
Iedere ondernemer krijgt een keer te maken met onbetaalde facturen vanwege een geschil of gewoon omdat de wederpartij niet betaalt. Dit kosten niet alleen geld, maar ook tijd en energie.
Gelukkig kun je dit voor een groot deel voorkomen door goed debiteurenbeheer te hanteren.
Wanneer je goed debiteurenbeheer hanteert is het belangrijk om de opvolgactie – na verstrijken van de betaaltermijn – juist uit te voeren.
Wanneer geef je een geschil uit handen?
Als er sprake is van een geschil, gaat dit vaak over een juridische kwestie. Het is in zulke gevallen belangrijk om de zaak door een jurist of advocaat te laten bekijken. Iemand met een juridische achtergrond kan beoordelen wat haalbaar is en wat je kunt doen. Mocht je een geschil hebben, neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Wanneer geef je een incasso uit handen?
Wist je dat wanneer je een openstaande factuur kort na de vervaldatum uit handen geeft, het incassoresultaat hoger is? Hoe langer je wacht met het uit handen geven, des te lastiger wordt het om de factuur te incasseren.
Dit komt onder andere omdat de wederpartij (debiteur) misschien wel meer schuldeisers heeft die hun vordering willen incasseren en zijn de andere schuldeisers jou voor. Indien je teveel ruimte geeft, heeft de wederpartij de kans om het vermogen "weg te sluizen" of voor andere dingen te gebruiken. In principe koopt de wederpartij nieuwe zaken van geld dat jou toebehoort. Ken je onze ansichtkaarten? Die hebben hier betrekking op.
Het uit handen geven van een factuur hoeft niet meteen een inbreuk te zijn op de samenwerking. Het behouden van de relatie staat bij ons hoog in het vaandel.
Kortom:
- Hoe eerder je een factuur uit handen geeft, des te beter het incasseerresultaat.
- Laat je bij een geschil adviseren door een jurist of advocaat.
- Je relaties nemen je serieus en weten dat ze jouw facturen beter tijdig kunnen voldoen.
- Je onderneming komt professioneel over.
- Een gezond debiteurenbeheer (meer tijd en energie voor andere dingen).
- Een lagere openstaande postenlijst.
- Geef de debiteur niet de ruimte om zijn vermogen "weg te sluizen.."
- Voorkom dat andere schuldeisers je voor zijn.
Kunnen wij helpen met een zaak?
Neem vrijblijvend contact met ons op (0492-842570).
Wat is een juridische zaak?