Debiteurenbeheer
Herkent u deze smoezen?
- Ik heb hiervoor nooit een factuur ontvangen.
- Degene die over de betalingen gaat ... is er nu niet.
- Onze computer of internetbankieren werkt nu niet ... we kunnen nu geen betalingen doen.
U kunt uw debiteurenbeheer geheel uitbesteden aan Interim Credit Control. Met onze professionele doch consequente benadering zorgen wij voor een gezonde debiteurenportefeuille van uw onderneming zodat er minder renteverlies is. Wij herkennen de échte wanbetalers en hebben ons eigen stappenplan ontwikkeld om uw DSO te verlagen.
Hebt u er wel eens over nagedacht wat het u oplevert als het gemiddelde debiteurensaldo met 10 dagen wordt teruggebracht?
Door gebruik te maken van onze Collect Call ontstaat er een direct contact met uw debiteuren. De goede relatie tussen u en de debiteur kan blijven bestaan en er hoeven geen incasso-maatregelen te worden genomen.
Onze ervaring is dat ongeveer 95% van alle facturen die via een Pre-incasso methode behandeld worden ook daadwerkelijk worden betaald en zelden het incassotraject bereiken.
U kunt kiezen uit de volgende opties:
- Eenmalige cleaning
- Eenmalige cleaning + maandelijks beheren debiteuren
- Maandelijks beheren debiteuren
Lees onderstaand meer over de opties.
U kunt ervoor kiezen dat wij de volledige debiteurenadministratie voor u bijhouden inclusief de herinneringen of slechts het nabellen van de door u wekelijks doorgestuurde debiteuren. Het beheren van de debiteuren wordt volledig op maat samengesteld en afgesproken. U ontvangt wekelijks een rapportage van de belmomenten en de gesprekken. Eventuele acties voor u worden daar ook in opgenomen. Afspraken zijn variabel en indien het debetsaldo verminderd, worden de kosten ook minder.
Opties aanleveren openstaande posten:
- op basis van inloggen in de administratie (beperkt account).
- op basis van aanleveren openstaande postenlijst in pdf.
- op basis van aanleveren facturen die gebeld moeten worden.
Opties debiteurenbeheer handelingen:
- op basis van alleen bellen en opnemen wie de factuur nog een keer wil.
- op basis van bellen + herinneren per mail.
- op basis van bellen + herinneren per mail en post.
Aanvullende afspraken:
- Bellen [ 7 ] of [ 14 ] dagen na vervaldatum.
- Bellen vanuit [ uw eigen onderneming ] of [ vanuit onze naam ]. U krijgt een eigen telefoonnummer
- Beltraject duur: max. 4 weken. 3 belrondes en week 4 een herinnering op ons briefpapier (14-dagenbrief) waarin staat opgenomen dat factuur overgedragen wordt bij uitblijven betalen. [ eventueel aanpassen ]
- Facturen mailen vanuit [ dit doet u zelf ] of [ wij versturen dit via een eigen e-mail account ].
- Wij houden betalingsregelingen bij in een rapportage en bellen deze indien nodig ook na. [Ja] of [nee]
Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak te maken.
T: 0492-845270
E: Lobke@interimcreditcontrol.nl
Het maandelijks beheren van de debiteuren bestaat uit het voorkomen dat facturen te lang open staan en het eventueel bijhouden van betalingsregelingen. Ons hoofddoel is om de DSO (Day Sales Outstanding) te verlagen. U kiest of wij wekelijks of 1x in de twee weken bellen. U ontvangt van iedere wekelijkse belronde een rapportage. In de rapportage staat wie er gaat betalen, wie niet reageert en welke debiteuren een factuur/regeling willen. Wij volgen een zelf ontwikkeld stappenplan en wanneer een openstaande factuur steeds terugkomt wordt in overleg de volgende actie uitgevoerd.
Wij berekenen voor u de DSO uit zodat we weten hoelang facturen gemiddeld onbetaald blijven. De reden dat uw bedrijf wellicht een hoge DSO heeft kan aan een aantal factoren liggen. Aan sommige factoren kunt u niks doen. Wij gaan met onze expertise de DSO verlagen door strikte voorwaarden te hanteren. U zult merken dat het betaalgedrag van relaties verandert. Klantenbehoud staat bij ons voorop. De relatie wordt minder snel verstoord omdat de klant niet (meer) de kans krijgt om een hoog openstaand saldo te creëren.
In veel gevallen kost een eenmalige cleaning rond de € 495,00 en kost het maandelijks beheren vanaf € 350,00 per maand. Dit ligt echter aan de hoeveelheid debiteuren en wordt pas duidelijk nadat we onze stappen hebben doorlopen. Voor grotere klanten wordt een op maat berekend pakket gemaakt en een gereduceerd uurtarief. Kosten zijn altijd variabel en aan te passen naar de huidige situatie. De maandelijkse kosten worden minder omdat de DSO wordt verlaagd. (Lees hieronder meer over DSO)
Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak te maken.
T: 0492-845270
E: Lobke@interimcreditcontrol.nl
Eenmalige cleaning
U kunt kiezen om uw openstaande postenlijst door ons te laten opruimen. Wij doorlopen ons stappenplan en gaan dan iedere (toegezegde) openstaande post bellen.
We hebben een vriendelijk belscript en weten hoe we moeten reageren als klanten klagen. De klachten zijn bijna altijd hetzelfde; geen factuur ontvangen, heel lang niks meer gehoord, nooit herinnering ontvangen, niet eens met inhoud factuur. etc. Onze specialisten zijn juridisch onderlegd en kunnen u tevens helpen bij juridische geschillen.
Aan het einde van een belronde ontvangt u de gesprekken en terugkoppelingen in een rapportage. De rapportage wordt nagelopen en de nog openstaande posten worden na akkoord opnieuw benaderd. Klantenbehoud staat bij ons voorop en de relatie wordt niet verstoord. De relatie wordt juist verbeterd of behouden omdat wij ervoor kunnen zorgen dat er geen hoog openstaand saldo (meer) is.
In veel gevallen kost een eenmalige cleaning rond de € 495,00 en kost het maandelijks beheren vanaf € 350,00 per maand. Dit ligt echter aan de hoeveelheid debiteuren en wordt pas duidelijk nadat we onze stappen hebben doorlopen. Voor grotere klanten wordt een op maat berekend pakket gemaakt en een gereduceerd uurtarief. Kosten zijn altijd variabel en aan te passen naar de huidige situatie. De maandelijkse kosten worden minder omdat de DSO wordt verlaagd. (Lees hieronder meer over DSO)
Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak te maken.
T: 0492-845270
E: Lobke@interimcreditcontrol.nl
Het is heel belangrijk om de financiële gezondheid van uw bedrijf te bewaken. Dit kan alleen als u deze ook begrijpt. Een van de belangrijkste maatstaven hiervoor is Days Sales Outstanding (DSO). De DSO meet het gemiddeld aantal dagen dat de openstaande facturen onbetaald blijven na verstrijken van de vervaldatum. Het is een belangrijke maatstaf voor uw debiteurenbeheer en laat de efficiëntie van het cashflowbeheer zien. Volgens onderzoek moeten bedrijven in deze tijden steeds langer wachten op hun geld. Dit zorgt ervoor dat bedrijven financieel gezien steeds ongezonder worden.
Zoals uitgelegd kan de reden dat uw bedrijf wellicht een hoge DSO heeft aan een aantal factoren liggen. Aan sommige factoren kunt u niks doen. Wij gaan aan de slag om de factoren te verbeteren die ook daadwerkelijk te verbeteren zijn. Het hanteren van strikte procedures is een van de belangrijkste dingen die doorgevoerd moet worden. Wij doorlopen ons stappenplan om uw debiteurenbeheer te verbeteren. U krijgt een op maat gesteld debiteurenbeleid dat wij voor een periode gaan doorvoeren. U gaat al snel merken dat de cashflow (en DSO) verandert.
Waarom?
Door uw DSO te verlagen, worden de openstaande facturen eerder voldaan. Hebt u er wel eens over nagedacht wat het oplevert als het gemiddelde debiteurensaldo met 10 dagen wordt teruggebracht? Een snellere omzetting naar cash verbetert de liquiditeit van uw bedrijf en u maakt meer werkkapitaal vrij voor overige behoeften.
Wanneer u een effectief debiteurenbeheer hanteert doormiddel van gebruik te maken van DSO kan dit ook leiden tot betere klantrelaties. Door duidelijke betalingsvoorwaarden te hanteren en open te communiceren, nemen relaties u serieus. U komt professioneel en transparant over. Dit kan het vertrouwen van klanten versterken en de samenwerking versterken.
Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak te maken.
T: 0492-845270
E: Lobke@interimcreditcontrol.nl
- Door gebruik te maken van een vast debiteurenbeleid ontstaat er een direct contact met uw debiteuren. De goede relatie tussen u en de debiteur kan blijven bestaan en er hoeven in veel gevallen geen incasso-maatregelen worden genomen.
- Onze ervaring is dat ongeveer 95% van alle facturen die via een Pre-incasso methode behandeld worden ook daadwerkelijk worden betaald en zelden het incassotraject bereiken.
- Hoeveel is uw eigen tijd waard? U heeft meer tijd om uw eigen werk efficiënt en effectiever uit te voeren.
- Wanneer u zelf iemand in dienst neemt voor debiteurenbeheer, bent u deze kosten kwijt omdat dit valt onder vaste (personeels)kosten. Wanneer u debiteurenbeheer uit handen geeft, worden dat variabele kosten. De maandelijkse kosten waarvoor wij de administratie behandelen, vindt u geen vaste medewerker.
- Onze juridische kennis en een werkend opvolgtraject zorgen voor een sneller resultaat!
- De relatie wordt minder snel verstoord omdat de klant niet de kans krijgt om een hoog openstaand saldo te creëren.
- En het belangrijkste…… Het resulteert in een lager debetsaldo.
Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak te maken.
T: 0492-845270
E: Lobke@interimcreditcontrol.nl
MAAK KOSTELOOS EN VRIJBLIJVEND EEN AFSPRAAK MET ONZE INCASSO SPECIALIST
om een hoog openstaand saldo te creëren.